Defooe 2012.01.13. 17:55

A piszkos anyagiak

Ugye akinek okostelefonja van, az viszi magával a wc-re is… na hát én is minden reggel, és hát nincs is fontosabb dolgom ilyenkor… mint megnézni, hogy mi történt éjjel a facebookon … Tessék, hát nem megláttam, hogy péntek 13-a van…? Pedig nem vagyok babonás, mégsem szereti az ember az ilyet, úgyhogy inkább nem is foglalkoztam vele, még nagyjából vagy öt percig, amikor úgy bevertem a fejem az emeletes ágyba, hogy szerintem hazáig hallatszott. Persze, hogy rögtön ráfogtam péntek 13-ra…

Eme bevezető pedig azért fontos, mert másfél hete minden nap várom, hogy megérkezzen a fizetésem – ugye nagymamám is aggódik már nagyon, hogy vajon tényleg kifizetnek-e…? Annyit tudtam csak róla, hogy hatodikától utalják, és kész. Na, hát tegnap előtt írt Helga, hogy valami gebasz van, és nem tudja utalni, nézzem már meg még egyszer, hogy pontosan adtam-e meg a bank adataimat. Leellenőriztem, minden rendben volt, így értetlenül álltuk a dolog előtt. Hát ma megjött a pénz, végre csipogott a telefonom… Megnéztem, de hát a lélegzetem is elállt, mert nem az az összeg jött meg, ami a szerződésemben volt… Aztán eszembe jutott, hogy még korábban Katrin odaadta a FIZETÉSI PAPÍROM (!), úgyhogy elő is vettem, gyorsan átfutottam, vajon miért annyi az ennyi… Írtam is Helgának, hogy valami nem stimmel, más az összeg, úgyhogy orvosoljuk csak a hibát… mire azt válaszolta, hogy ott a fizetési papír, azon minden le van írva, nem rontottak el semmit… Megnyugodtam hát, ha minden rendben van, akkor minden rendben… Bolond nép ez az osztrák… mert jó oké, hogy majdnem a hónap felénél adtak fizut, de hogy sokkal jóval többet… nem fogom leírni mennyi lett a vége, de nyeltem egyet baszki… csak a plusz része több, mint pedagógus édesanyám fizetése 30 év tanítás után… péntek 13 nekem már csak szerencsés lehet, az biztos.

Szintén egy Ausztriában dolgozó, és közben blogoló kollegina írta, és teljesen igaza volt, hogy a legdurvább az egészben, hogy beülsz valahova egy kávéra, bemész a boltba, veszel egy belépőt valahova, és nem akarod átváltani az árát forintra, mert tök fölösleges… és nem számolgatod a pénz, vagy spórolsz ezen vagy azon, mert amit megveszel, pl. a boltban – jobbik sajt, vagy drágábbik szalámi, az annyira töredéke a fizetésednek, hogy nehéz elhinni is… és a legszebb, hogy hó végén még mindig megvan legalább a fizud 80 %-a, és nem spóroltál…

Szóval, aki el akar indulni, annak hajrá, mert: érdemes belevágni.

És, csak azért is egy kép a végére, a leleményességről: 

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltrip.blog.hu/api/trackback/id/tr413543127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naughtyfoxface 2012.01.13. 22:18:34

Szia!

Nemrég kezdtem el olvasni a blogod, és nagyon tetszik! Sok hasznos dolgot írsz, és a képek is nagyon szépek!:) Én is tervezem, hogy kimegyek dolgozni, de a nyelvre még rá kell gyúrni, de ősztől ott a helyem. :)Jó munkát, és blogolást!

N.

Marcili 2012.01.14. 18:30:33

Szia!
Hasonlóan az előttem szólóhoz, nekem is tetszik a blogod és a képek is klasszk! Én tavaszra tervezem a kimenetelt, addig még én is erősítem a német tudásomat. Lenne egy kérdésem, mivel írtad, hogy a fizetésedet számlára utalták.Nyitnod kellett Ausztriában egy számlát vagy esetleg az itthoni számlára is tudják utalni a bért? Köszi előre is! Szép napokat!
Marcili

Defooe 2012.01.15. 06:54:41

@Marcili:
Hello,
Igen nekem otthoni számlára utalják, de megkérdezték, hogy legyen... utalják vagy kézbe adják... nekik igazából mindegy. A hazai számlánál viszont Iban szám kell, és Swift kód, csak úgy tudnak utalni - de ezek vannak, nem kell külön kérni! Amúgy én devizaszámlát nyitottam otthon - miután sok bankot végigjártam a Citinél. Ingyenes számlavezetés, külföldön ingyenes vásárlás és két ingyenes pénzlevétel, otthon pedig minden ingyenes - de persze ott forintban tudod kivenni (itt kint meg minden euróban megy) és szarabbul váltja a bank. Viszont bemehetsz a bankba, és ingyen kiveheted a devizád, és pénzváltónál válthatsz.
süti beállítások módosítása