Defooe 2012.02.03. 18:31

Schön scheiße kalt

 Iszonyat hideg idővel kezdett a február, de hát nem kell elmagyaráznom milyen, hiszen otthon is hasonló kegyetlen mínuszok tombolnak - ahogyan hallottam. Amint azt az egyik állomásfőnök megfogalmazta ma „Schön scheiße kalt” van… kicsit fura, hogy ezzel a szitokszóval fejeznek ki mindent – például, amikor karácsony napján dolgozni kellett, akkor is azt mondták, hogy „Große scheiße”….

Ma reggel nemcsak a nagy hideg miatt volt izgalmas a munkába síelés, hanem mert már vagy másfél hete nem esett a hó, és így éjjelente nyomatják a hóágyúkat, aminek eredményeként reggelre tökmás lesz mindig a pálya… hatalmas dombok keletkeznek, amit a Pisteraute igyekszik eldolgozni. Na ma reggel olyan nagy dombok voltak a pályán… ilyen még eddig nem is volt… Miközben ezeket kerülgettem, még figyelnem kellett a nyitásig dolgozó nagy pályagépekre is. Persze ez nem minden. A Pisteraute-k éjjelre ki vannak kötve, hogy ne tévedjenek el, illetve ez a csörlőre erősített vaskötél is segítik őket a menetben felfelé a hegyen. Miközben a dombokat és a gépeket kerülgettem még arra is figyelni kellett, hogy nehogy elkapjon a vastag dróutkötél… mert akkor nem sok esélyem van…  De épségben leértem. Viszont ezektől függetlenül azt hiszem fogok venni sí sisakot, mert ma reggel olvastam, hogy kezdődik az iskolákban a sí szünet, és rengeteg ember fogja ellepni a pályákat. És az egy dolog, hogy én biztosan síelek már, de ha belém száll valaki, és megfejel a bukósisakjával, akkor hello. Már múltkor is akartam, de iszonyat drágák itt – forintra átszámolva 60 ezertől kezdődnek kb. Amúgy pont a múltkor olvastam egy cikket arról, hogy hogyan kell felöltözni síeléskor, illetve, ha nagy a hideg… mindkét cikk szerzőjét várom szeretettel itt a hegyen… mert, hogy azt leírja, hogy sál sapka… szerintem egy ötéves is tudja. Jut eszembe ötéves. Egyik nap cserélem éppen a wc papírt, kéztörlőt, amikor egy óvódás forma kislány kérdezi, hogy én vigyázok itt a rendre? Mondom neki, hogy igen, de ha zavarja, akkor kimegyek addig, amíg végez. Mondta, hogy már készen van, és nem zavarom, de fura, hogy egy fiú vigyáz a rendre a női mosdóban. Mondom neki, hogy itt ez a rendszer, a fiú mosdóban pedig egy lány csinálja ezt… mire elkerekedett szemmel kérdezte, hogy tényleg? sajnos ezt a ziccert nem hagyhattam ki… még megcsodálta a kislány hogyan cserélem ki a szappant, majd elköszönt… de a felnőttek is nagyon közvetlenek, múltkor egy nyugdíjas korú asszony a sílécemről faggatott, hogy jól csúszik-e, mert ő is gondolkodott egy olyanon, mint az enyém… de volt már, aki a sí szemüvegemről kérdezett, neki felajánlottam, hogy próbálja fel, nézze meg …

Kedden a szabadnapomon a szokásos kört mentem, el St. Johannig, hogy megjárassam a kocsit - a mínusz húsz ellenére is pöccre indul... -, majd Flachauban bevásárlás az MPreisben, ahol az eladó kiscsaj már ismerősként fogadott… szerintem a következő alkalommal már a szokásos cuccokkal teli kosárral várnak majd, és csak fizetnem kell…ugyanis majdnem mindig ugyanazokat a termékeket veszem, vitamin, sajt, zsömle stb., whiskey, meg egy pack kóla…

Közben édesapám elpostázta az adóbevallásom, hogy aláírhassam. Lent a kasszánál már vigyorogva vártak a csajok, hogy levelem jött, de mondtam hamar, hogy nem szerelmes, csak az adóbevallás… Aláírtam, majd megkértem Katrint, hogy ha megy a postára, vigye el nekem is… Persze előtte már megkérdeztem, hogy ha ez lesz, elvinnék-e nekem, és megnyugtattak, hogy persze, egy percet se aggódjak.  Szóval most ennyit. Fotózni meg sem próbáltam a napokban, hiszen olyan hideg van, hogy még a könny is az arcomra fagyott... mert ugye a hideg menetszéltől olykor könnyezik a szemem ... 

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltrip.blog.hu/api/trackback/id/tr324059788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása