Itt Ausztriában két dolgot biztos felhoznak, ha magyar emberrel találkoznak: az egyik a pálinka, a másik a gulyás. Utóbbit imádják is – nem mintha az előbbit nem – és veszik konzervben, eszik a Gulaschsuppet, de mindig mondják, jók a magyar szakácsok, sok is dolgozik itt náluk. A pálinkát meg, mint a  szót és a nedűt is sokan ismerik, a Schnaps mellé mindig mondják, páhlinkha…

Na de hogy jártam ma? Megyek éppen a Chill House-ba, szokásos napi rutin, mint mindig most is a mellette lévő lift állomáson álltam meg. Bemegyek mindig, kicsi beszélgetés, kávé, ilyesmi. Na de ma másként alakult. Befarolok a Chill House mellé, és ahogyan megálltam, úgy azzal a lendülettel dőltem el oldalra, mint egy só zsák.  De akkorát puffantam, hogy szerintem beleremegett a hegy. Esküszöm, nem tudom mi volt, megálltam, és eldőltem… elég vicces volt. Kornélia, aki mindig itt az állomáson dolgozik (fiatal szöszilány), rohant felém, hogy jól vagyok-e. Mondtam neki, hogy semmi bajom, mire rám nézett, hogy biztos? Erre csak annyit feleltem: Du bist zu schön, einfach konnte ich vor dich nicht mehr stehen bleiben. Mire ő: Daniel?! Hast du gestern zu viel ungarische Schnaps getrunken? Páhlinkha? – de már röhögött, mert én sem bírtam ki nevetés nélkül. Szóval így gondosok én a kollégák jó kedvéről.

Ma egyébként már jóval többen voltak a pályákon – eddig a nagy hideg miatt nem jött még meg a nagy februári szezon, amikor telt ház van. A több ember már azon is érződött, hogy többen estek, több síelőhöz kellett segítséget hívni. Ilyenkor vagy két síelő megy egy hordággyal, vagy egy skido (motoros szán) – utóbbi akkor, ha csak kéztörés van, és nincs nagy probléma. Erről jut eszembe a magyar nő, aki hetven métert tett meg a lift drótkötelén. Hát le a kalappal előtte – még akkor is ha hülye volt. Ma egész nap azt néztem, hogy lenne-e merszem felmászni, és a drótkötélen ereszkedni lefelé, de arra jutottam, hogy nem biztos. Persze, a nő meg hülye volt, mert ha fent lakott, akkor nagyon jól tudta, hogy meddig járnak a liftek, és zárás után nem szabad felmenni. Ezt jelzik a kordonok, a piros vészvillogó, ami akkor villog, amikor a lifteket a garázsba engedik. Ettől függetlenül jobbulást neki.

 Valentin napra meg küldöm sok szeretettel: 

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzeltrip.blog.hu/api/trackback/id/tr494102048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása